Den bistra kylan.....

Var tvungen att testa att cykla trots den bistra kylan. Tog med min vapendragare, Gordon settern Wilma 2,5 år, på en ca 3 km cykeltur. En varm "Alaska" jacka och ett par boots gjorde att jag i övrigt inte behövde ha så varma kläder. Hade kanske blivit lite för varm om jag inte haft en dragvillig vovve framför. Mina arbetshandskar med reflex var dock i tunnanste laget, så sista biten fick jag köra med fingrarna indragna in i handsken., inte helt säker cykling, men en riktigt skön tur......

Var det någon mer som provade på den rätt rejäla vinterkylan (ca - 17 grader C)? Kanske var det ännu kallare runt om kommunen... Skriv gärna och berätta! 

Kommentarer
Postat av: Malin

Det var -20 en natt när jag drog hem från jobbet... dåligt klädd var jag med.. :-(



Kolla bloggen

2009-12-21 @ 00:31:49
URL: http://www.dubbdack.blogspot.com/
Postat av: elenor

Jag cyklade i -20. Ska försöka hitta ett par bra handskar som är tunna OCH varma... det är kallt om händerna, kroppen håller sej varm när man trampar på. Köpte en "rånarluva" i fleece på stadium, rekomenderas varmt!

2009-12-21 @ 06:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0