Härlig inställning!

Kul att du undrar över småbyarna. Jag kan kan vara en av de som svarar för Vika. Vi är glada att vi har cykelväg in till Hosjö nu. Det är folk som cyklar både till och från Vika varje dag. Det vore önskvärt med oljegrus-beläggning och vem vet, en vacker dag kanske vi får det. Jag försöker cykla till jobbet i Falun 2 ggr/vecka, 23 km enkel väg. När det utlovas mycket regn tar jag bilen till Hosjö och cyklar till stan därifrån. Det blir även den lösningen när snön kommer. Vår cykelväg plogas inte. Men det är ju mycket bättre än att sitta och åka bil ensam 5 dagar/vecka. Det känns som att jag gör en liten insats för miljön och det känns bra. Från Hosjö funkar det jättebra att hoja in till stan. Önskar alla cyklister en bra cykelvecka!  // Anna-Karin

(Jag tyckte det var härligt att läsa Anna-Karins kommentar till min fråga om hur det fungerar utanför tätorten, så därför lyfte jag upp den till ett eget inlägg. Rubriken är min spontana kommentar till A-K / Thomas S)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0