Väghållning

Idag (läs igår) kom första snön och alla är som vanligt mycket förvånade och plogbilen hade nog snöat inne. Jag cyklade från Roxnäs klockan 09:30 och då fanns inga plogade bil eller cykelvägar in till stan. Inte heller när jag trampade hemåt vid 13-tiden var det plogat förrän jag kom fram tlll hälsingårdsbryggona, så det var inte den bästa dagen att cykla. Hoppas det är bättre i morgon för då sa jag vara i stan ännu tidigare, så då blir det att trampa i mörker också.

Det blev i alla fall bra motion.

 

För övrigt skulle jag önska att någon tillverkade en hjälm med skärm på som skyddar glasögonen vid regn och snöväder.

Med vänlig hälsning

Inger Westin


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vad duktig ni är allihop!

2009-12-18 @ 08:25:01
Postat av: Ulla-karinl

Datasaken på styret fungerar inte då det blir kallt ute .Så friskvårds papperet på jobbet blir räddningen för denna tid och dokumentation.

Nu har de fixat till cykelvägarna även till 06:20 Äntligen ,Dubbdäcken var vingliga värre då de inte klarar av ens ett fotspår eller annat i nysnön .Höga plogkanter vid övergångsställen och korsningar försvårade åxå.

Tur att kylan släppt 20-gradersstrecket för man vill så gärna fixa detta projekt.Nu ger jag Järnet igen .Tack

2010-01-18 @ 09:15:39
URL: http://[email protected]
Postat av: ulla-karin Larsson

Tips, Jag har en keps under hjälmen när det snöar eller regnar på så sätt, slipper jag få nederbörd på glasögonen.

Har någon tips om, hur man slipper få imma på glasögonen och is??

2010-01-18 @ 09:21:47
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0