Som ett brev på posten.....

Så kom den som ett brev på posten - första halkan!

Jag har inte fått ändan ur vagnen och skaffat dubbdäck till min cykel, men jag var visst inte ensam om det. En snabb koll vid cykelparkeringen utanför Biblioteket visade att endast 4 av 38 cyklister hade vinterdäck.
- Imponerande antal cyklar dock !

Nåväl, min taktik blev att låna fruns Skepphult => sänkt fart och närmare till marken. 

Nästa problem var att jag inte tagit till mig Malins goda råd, att redan kvällen före se över att cykeln är i gott skick. Och som ett brev på posten - cykellyset trasigt. Efter lite fix och trix kom jag i alla fall iväg med en laglig cykel.

Vilken underbar resa! Min försening innebar att solen han komma upp och värma min rygg. Det kändes nästan som en fjällsemester att cykla längs Runns solbelysta strand! Något att minnas när jag cyklar i motvind och snöstorm.

Ps. Undrar hur det gått för alla vintercyklister ute i halkan ...... Ds.    


Kommentarer
Postat av: Elenor

Jo det gick riktigt bra! Det var ju kul med lite halka redan första veckan med vinterdäck! Känner mej redo för en riktigt härlig cykelvinter!

2009-11-11 @ 17:37:55
URL: http://www.pelenor.blogspot.com
Postat av: Malin

Åh vad jag skulle vilja ha närmare till jobbet. Jag får helt enkelt vintercykla i Ornäs till och från skolan, där jag lämnar och hämtar barnen varje dag.

2009-11-12 @ 11:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0