Ansiktsskydd för oss som måste ha glasögon

Hej

För en glad vintercyklist ställer kölden till problem. 18 december förfrös jag näsan när jag cyklade hem från Falun centrum. Den sträckan cyklar jag på ungefär 10 minuter. Det var "bara" -23 grader. Några dagar senare provade jag att skydda mig med en halsduk. Då immade glasögonen igen helt när jag andades. Tappar orienteringen och landar mjukt i en snödriva! Provar utan glasögon, men det funkar inte bra för mig som är närsynt. Jag måste ha glasögon när jag kör bil. Det ska jag ha när jag cyklar också. Jag är en trafikfara annars.

Jag ser ingen annan lösning än att promenera när det blir för kallt. Jag håller gärna hög fart på cykel. Förutom dagliga turer till o från jobb mm kör jag längre sträckor som motion. Blir då rejält varm o svettig. Så här vintertid immar, som sagt glasögonen ofta igen. Då är det inget roligt längre…  

 

Är det någon som har förslag på bra ansiktsskydd för oss som måste ha glasögon?

 

Anders Thuresson

 


Kommentarer
Postat av: elenor

På FB gruppen "vintercyklisten" har vi fått ett jättebra tips! Kika in där!

2010-01-21 @ 14:41:46
URL: http://www.pelenor.blogspot.com
Postat av: elenor

På FB-gruppen "vintercyklisten" har vi fått in ett jättebra tips! kika in där!

2010-01-21 @ 14:55:34
URL: http://www.pelenor.blogspot.com
Postat av: Thomas Sundin

Aj då! Inte bra att förfrysa sig. Farten är väldigt avgörande för kyleffekten. I backen funkar det bra för mina barn med skidglasögon och "rånarluva",kanske värt att prova?

- Lycka till! / Thomas

2010-01-26 @ 22:11:25
Postat av: Lars G

Mopedstrut!



http://www.militart.se/product.html?product_id=121&category_id=19

2010-02-04 @ 07:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0