Istappar i gommen

Nu vet jag hur det känns när det är så kallt så det bildas istappar i gommen. För så kallt var det att cykla idag. På morgonen cyklade jag i -29 grader, det var inte skönt kan jag säja. Ullkläder, varma skor, varma vantar och rånarluva gör att hela kroppen är varm, men luften är så kall att andas in så det göt riktigt ont i lungorna. Jag tänkte att jag cyklar fort så kommer jag fram snabbare och pinan blir kortare, men det gjorde ju att jag blev mer andfådd och andades ner den kalla luften ännu häftigare. Näsan och kinderna var mer än knallröda efter den turen. Men sedan, efter ett par minuter när man kommit in i värmen så känns det ändå helt bra och jag är ändå nöjd med att jag cyklat och fått känna "livet i mej" en kort stund!

 

(Ps, det finns en FBgrupp för vintercyklister.)

 

Kalla hälsningar/ Elenor


Kommentarer
Postat av: Inga O

Vad heter gruppen. Inget napp på vintercyklist?

2010-01-20 @ 18:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0